kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۵۳۴۲
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۷
در دیدار دبیر شورای امنیت ملی روسیه با همتای ایرانی مطرح شد

تأکید مسکو بر توافقات پیشین با تهران درباره زنگزور؛ حمایت از تمامیت ارضی ایران 

 
 
 
دبیر شورای امنیت ملی روسیه در دیدار با علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، بر سیاست قطعی و ثابت کشورش در مورد زنگزور تأکید کرد.
سرگئی شویگو دبیر شورای امنیت ملی روسیه سه‌شنبه در دیدار با علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که در حاشیه اجلاس مقامات بلندپایه امنیتی گروه بریکس در سن پترزبورگ برگزار شد، افزود: روسیه بر توافقات پیشین با تهران درخصوص زنگزور پایبند است و سیاست مسکو در زمینه هیچ‌گونه تغییری نکرده است. به گزارش ایرنا، دبیر شورای امنیت ملی روسیه افزود: مسکو در مورد جزایر سه‌گانه ایرانی، از حق حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کند.
علی اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در این دیدار بر آمادگی کشورمان در زمینه افزایش همکاری‌ها در همه عرصه‌ها به‌ویژه در زمینه اقتصادی تأکید کرد. دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران همچنین در دیداری دیگر با معاون نخست‌وزیر صربستان در حاشیه اجلاس مقامات بلندپایه امنیتی گروه بریکس بر تقویت اشتراکات و همکاری‌ها در سازمان‌های بین‌المللی تأکید کرد. گفتنی است، علی اکبر احمدیان، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان روز سه‌شنبه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست مقام‌های عالی امنیتی کشورهای عضو بریکس وارد سن‌پترزبورگ شد.